راز گل ها







راز گل ها  

                
از دیرباز تاکنون نویسندگان و سخن پردازان گلها را زبان احساس نامیده اند و

از زبان حال گلها تعبیراتی لطیف و شاعرانه بوجود آورده اند. به عقیده آنان

هر گلی نماینده احساسی است و می تواند مکنونات قلبی اهدا کننده گل

را آشکار کند.

 

                      

 

 گل سرخ : عشق آتشین مرا بپذیر.

 غنچه گل : برای نخستین بار قلبم به خاطر تو لرزید.

 گل میخک : قلبم را به تو تقدیم میکنم.

 گل شقایق : زندگیم فقط به خاطر عشق توست.

 گل بنفشه : همیشه به یاد من باش.

 گل اطلسی : نمیدانم مرا دوست داری یا نه؟

 گل محمدی : تو را از صمیم قلب می پرستم.

 گل شب بو : در شب مهتاب رویت را می بوسم.

 گل همیشه بهار : عشق تو برای همیشه در قلب من رخنه کرده.

 گل داودی : از صدای دلپذیر تو لذت می برم.

 گل اشرفی : این هدیه را از من بپذیر.

 گل اقاقیای سفید : عشق پاک نتیجه اش ازدواج و خوشبختی.

 گل میمون : یک بوسه می خواهم نه بیشتر.

 گل یخ : از عشق تو ناامیدم.

 گل تاج خروس: از دوریت سرگردان شده ام.

 گل لادن : گاهی از من یاد کن.

 گل سفید : میسوزم و میسازم.

 گل مینا : بی وفا به دلداده خود رخم نکردی.

 گل کامیلیا : فداکاری در راه عشق خوشبختی می آورد.

 گل زرد : از تو بیزارم.

 گل نسترن : شهرت را بر عشق رجحان دادی.

 گل ساعتی : در واپسین دم زندگی خوشبختی تو را می خواهم.

 گل پژمرده : افسوس که بهای عشقت را ناچیز پنداشتم.

 گل مریم : به پاکدامنی تو درود می فرستم.

 گل کوکب : چرا بیهوده قلبم را افسرده می سازی؟

 گل رازقی : شفا و بهبودی تو را آرزو دارم.

 گل لاله : تو که دل مرا غم زده می خواهی این من و این دل دردمند من!

 گل سنبل : تو به منزله باغ پر گلی هستی که دلدادگان را از تو نتیجه ای نیست.

 گل بیدمشک : اگر می سوزم و خاکستر میشوم گناه از بخت نامساعد من است تو را

 می بخشم.

 گل رازیانه : هر چند در کنارم نیستی ولی نگاهت در تنهایی مونس من است.

 گل ناز : ناز و دلبری جامه ایست که به قامت تو دوخته اند.

 گل یاسمن : دستی است که دامن دلدار می گیرد و زبانی است که تمنا میکند.

 گل یاس : از من نخواه که جز راستی سخن گویم من شیفته تو هستم.

 گل چای : بختم بیدار و طالعم میمون است.

 گل هرزه : حساس و موشکافم و بر عشق گذشته حسرت می خورم.

 گل حنا : بیشتر از این دیگر فریب تو را نمی خورم.

 گل شیپوری : به تو اطمینان میدهم که جنجال حسودان در عشق ما اثری نخواهد

 داشت.

 گل مروارید : این آواز حزین دلداده ایست که برای آخرین بار سخن می گوید.

 گل سوری : عزیزم با من مهربانتر از گذشته باش.

 گل عباسی : تو مایه امید و سرچشمه آرزوهای منی.

 گل شمعدانی : عشق لازمه زندگی است و بدون عشق نمیتوان زنده بود.

 گل نرگس : خود را این همه سزاوار عتاب نمی بینم دلم از نامهربانی های تو به

 ستوه آمده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته اي از يك عاشق به نام :Nsm2| 30 شهريور 1389برچسب:, | 12:36 | + | موضوع: <-CategoryName-> |